header image header image

findes her

2016 Ganløse skole til tops i skoleskydning - igen

5 A fra Ganløse skole vandt guld og bronze ved Landsdelsfinalen i skoleskydning

Ganløse Skole har for 4 år deltaget i skoleskydningen og det er 3. gang vi skal deltage i finalen i Vingsted. Skoleskydningen er en landsturnering for alle 5 klasser i Danmark, som De Danske Skytteforeninger (DDS) arrangere hvert år. Se mere på www.dgi.dk/skoleskydning

Bent von Benzon som er ansvarlig for skoleskydningen i Ganløse udtaler at Ganløse skytteforening var eksterm stolte over at have vundet både guld og bronze ved landsdelsfinalen på Ålholm skolen i Hillerød lørdag den 19. november.

Guldholdet består af: 5A: Andreas Bidsted, Marie Madsen, Johan Spiegelhauser og Frida Ibsen.

Bronzeholdet består af 5A: Asta Knudsen, Viktor Hossy-Terstrup, Samuel Ottosen og Mathias Binder

Vi havde i alt 4 hold a 4 personer med til landsdelsfinalen i Hillerød, 5B fra Ganløse skole gjorde det også fantastisk godt, de andre var bare lidt bedre.

Der var hård kamp og vi vandt kun med en kryds tier, 5A-1 vandt guld med 749, 9 ud af 800 mulige point lige foran Tikøb som vandt sølv med 749,8 point.

Børne var fulde af forventning og de var meget nervøse, og de fleste havde skudt endnu bedre da de øvet sig nede i Ganløse skytteforening, som har lokaler under Ganløse skole med indgang over for Ganløse badet.

Vi skyder riffel hver onsdag fra 18 -21 og pistol hver lørdag fra kl. 9.00. Ganløse skytteforening giver en gratis prøve skydning, så kom bare ned og prøv. Skydning er for alle.

De 2 bedste hold fra hver landsdel skal til Vingsted lørdag den 26. november 2016 og skyde landsfinale. Ganløse skytteforening håber selvfølgelig på det bedste, men vi har ingen forventning om placeringer, men alt er muligt med de dygtige børn fra Ganløse.

De fem bedste hold i landsfinalen dyster om pengepræmier på 8.000 kr., 5.000 kr., 3.000 kr., 1.500 kr. og 1.500 kr. Derudover bliver der trukket lod om en præmie på 1.000 kr. blandt de øvrige tilstedeværende hold. Alle beløb går klassekassen - måske til en klassefest, en udflugt eller tilskud til lejrskolen?

For mere information kontakt:

Conny Næsby på 21 26 56 10

Conny Næsby
Kasserer i Ganløse skytteforening.

Regnskab 2015/16 og budget 2016/17

Regler